Tíz év múlva bővíthetik az M3-as autópályát, több útfejlesztést is bejelentettek

Megosztás

Átfogó interjút közölt a VG.hu, az autópálya-koncessziót 35 évre elnyert, Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatójával, Németh Tamással, aki jelentős útfejlesztéseket ígért.

Az interjúból kiderült, hogy a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. számos fejlesztést tervez az elkövetkezendő tíz évben, melynek összértéke a mai árfolyamon számolva a 4.000 milliárdot is eléri. A tervezett beruházásokat részben saját tőkéből, nagyobb részt pedig hitelből kívánják fedezni. Egy ekkora hitelnél Németh Tamás szerint a magyar bankok részvétele mellett szükség lesz a nemzetközi pénzintézetekre, alapokra is.

A Világgazdaság azt is megtudta Németh Tamástól, hogy az idei évben bruttó 200 milliárd forintot kapnak az államtól a gyorsforgalmi utak üzemeltetésére.

“Aláhúzom, hogy ez előirányzat, ami azért fontos, mert Magyarországon már csak úgy szokott lenni, hogy az előirányzatból inkább kevesebbet adnak, többet ritkábban. Ezt tapasztalatból mondom. A 2023-ra vonatkozó előirányzatunk bruttó 182 milliárd forint volt, a tényleges összeg pedig jó néhány milliárddal kevesebb lett” – mondta a vezérigazgató.

A megújuló útszakaszok között szerepel az M1 bővítése, amelyet 2025-ben kezdhetnek el a tervek szerint és reményeik szerint 2029-re készül el. 2027-ben az M7-esen is megkezdik a munkát. Itt Szabadbattyánig végezik el a bővítést kétszer három, plusz leállósávra.

Majd az előzetes várakozások szerint 2031-ben kezdhetik el az M3-as autópálya bővítését, ami elérheti végre az országhatárt és egy új Tisza-híd építése is a tervek között szerepel. A munkálatok várhatóan 10 év múlva, 2034-ben fejeződnének be.

Németh Tamás elmondása szerint a felújítási tervben szerepel az M30-as és M35-ös út is, de a részletek egyelőre nem ismertek.
“A felújítások részletes napi bontását nyilvánosságra fogjuk hozni időben, tehát minden utazó tudhatja majd, mire számítson” – tette hozzá.

A vezérigazgatót arról is kérdezték, hogy véleménye szerint drágán dolgoznak-e a magyar útépítő cégek.

“Az európai középmezőnyben vannak az áraik alapján. Németországban például sokkal drágább a kivitelezés, a horvátoknál meg olcsóbb. De itt is áll, hogy nem tartom szerencsésnek az összehasonlítgatást, mert a konkrét építés mindig erősen függ a műszaki tartalomtól és az adott terep viszonyaitól” – válaszolta a kérdésre.

A műszaki tartalomról a borsodi lakosok saját tapasztalatokkal is rendelkeznek, hiszen épp a hetekben írtunk arról, hogy az alig néhány éve átadott, 180 milliárdból épült M30-as autópályát lezárták, mivel az út egy szakasza berepedt és megsüllyedt.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek